Stránka 2 z 3

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 20:28
od zajda
:D tak teď jsem se od srdce zasmál ale vážně. Myslím tomu jak jsi to napsal. :yes

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 03 kvě 2011 20:38
od Dajos
Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 05:11
od palus
No vida jak nás Mrna krásně zaměstnává .
Já tedy nechávám po zastavení zařazenou jedničku,vyklopím boční stojánek,motor zhasíná a tím mám zajištěno že mi motorka nehňápne na zem ,páč později ji bych to stejně udělal ale stím rozdílem že když svítí kontrolky je větší přehled o zařazené rychlosti že .Opřu bajk,vypínám klíček,vytahuji a odcházím.Tak to by tak asi k tomuto tématu bylo z mé strany vše přátelé.Doufám že můj postup kterak vypnout motorku bude pro vás inspirativní. :muscle

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 08:37
od Ufi
Už jsem se lekl, že 7 let vypínám motorku špatně a to přepinačem :O . Já pro jistotu, těsně před zastavením se snažím vyřadit, aby byl neutrál, sice ne pokaždé to zvládnu, takže vyřazuju i při zastavení. Musím mít prostě jistotu, že než vypnu přepínačem motor svítí kontrolka neutrálu. Mám naučeno z auta co nejkratší dobu držet spojku. Až vidím, že neutrál svítí vypínám motor :) . Vono takové škubnutí na jedničku před vypnutím motoru není nic příjemného :doh .

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 11:09
od mrna
Dajos píše:Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
Tak se Dajosi podívej na spínač engine stop na schema jak to blokové, kde je to nejlépe vidět, tak i to dílčí kde máš i 15A pojistku což ovšem neznamená, že tam 15A teče.Pro neznalé je to docela slušnej proud na součástky typu přepínač. Asi tam něco poteče.Ale jelikož si nikdo z nás nestěžuje tak je asi dobře dimensován. A tím bych to asi uzavřel. Na p.....nách stojí svět :moon
P.S. A přes spínačku teče opravdu všechno včetně starteru je to ten spínač s označením IG SWITCH

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 11:15
od zajda
No ještě že tomuto tématu nerozumín a drátky jsou mě cizí. Neumím si ani skoro zapojit prodlužku :blush :think

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 19:07
od palus
Vidím zajdo že jsme kolegové.Asi proto podobné problémy neřešíme :hand

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 19:43
od Biaggi
:rofl Tak to se přidávám do klubu nevidomých, nevím ani jak se mi podařilo pročíst se až sem ....... :rofl

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 20:56
od Dajos
mrna píše:
Dajos píše:Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
Tak se Dajosi podívej na spínač engine stop na schema jak to blokové, kde je to nejlépe vidět, tak i to dílčí kde máš i 15A pojistku což ovšem neznamená, že tam 15A teče.Pro neznalé je to docela slušnej proud na součástky typu přepínač. Asi tam něco poteče.Ale jelikož si nikdo z nás nestěžuje tak je asi dobře dimensován. A tím bych to asi uzavřel. Na p.....nách stojí svět :moon
P.S. A přes spínačku teče opravdu všechno včetně starteru je to ten spínač s označením IG SWITCH
Mrňo, 15A pojistka je celkem běžná a rozhodně nepatří mezi nějaké zátěžové (např. jen do vyhřívaných heftů teče v poho 6A). Přes spínačku určitě neteče všechno, jak jsem psal dříve, obzvlášť to platí právě pro startér. Ten je pořádný žrout proudu (klidně i 100A - záleží na velikosti motoru - mechanickém odporu, stavu ložisek startéru atd.). Pro potvrzení přikládám i el. schémata.
Okruh startéru je vždy dvojí: 1) ovládací (nízkoproudový) a 2) výkonový (vysokoproudový). Nízkoproudový je od spínače startéru k relé startéru ev. spínací cívce. Vysokoproudovým okruhem je pak silným vodičem přivedený proud přímo z baterky k výkonovému spínači startéru (relé-cívka), tento po sepnutí pustí proud dále do motoru startéru.

Re: Vypnutí motoru

Napsal: 04 kvě 2011 22:02
od zajda
palus píše:Vidím zajdo že jsme kolegové.Asi proto podobné problémy neřešíme :hand
Jura píše::rofl Tak to se přidávám do klubu nevidomých, nevím ani jak se mi podařilo pročíst se až sem ....... :rofl
Tak tak :D :yes :yes :yes :yes :yes