Zahájení činnosti klubu se neoficiálně datuje registrací prvního zájemce o členství a to 1.4.2009. Řádný vznik proběhl 25.4.2009 ve Stejkhausu v Penčicích u Přerova. Více v záložce "O klubu".
Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
No vida jak nás Mrna krásně zaměstnává .
Já tedy nechávám po zastavení zařazenou jedničku,vyklopím boční stojánek,motor zhasíná a tím mám zajištěno že mi motorka nehňápne na zem ,páč později ji bych to stejně udělal ale stím rozdílem že když svítí kontrolky je větší přehled o zařazené rychlosti že .Opřu bajk,vypínám klíček,vytahuji a odcházím.Tak to by tak asi k tomuto tématu bylo z mé strany vše přátelé.Doufám že můj postup kterak vypnout motorku bude pro vás inspirativní.
Už jsem se lekl, že 7 let vypínám motorku špatně a to přepinačem . Já pro jistotu, těsně před zastavením se snažím vyřadit, aby byl neutrál, sice ne pokaždé to zvládnu, takže vyřazuju i při zastavení. Musím mít prostě jistotu, že než vypnu přepínačem motor svítí kontrolka neutrálu. Mám naučeno z auta co nejkratší dobu držet spojku. Až vidím, že neutrál svítí vypínám motor . Vono takové škubnutí na jedničku před vypnutím motoru není nic příjemného .
Dajos píše:Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
Tak se Dajosi podívej na spínač engine stop na schema jak to blokové, kde je to nejlépe vidět, tak i to dílčí kde máš i 15A pojistku což ovšem neznamená, že tam 15A teče.Pro neznalé je to docela slušnej proud na součástky typu přepínač. Asi tam něco poteče.Ale jelikož si nikdo z nás nestěžuje tak je asi dobře dimensován. A tím bych to asi uzavřel. Na p.....nách stojí svět
P.S. A přes spínačku teče opravdu všechno včetně starteru je to ten spínač s označením IG SWITCH
Dajos píše:Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
Tak se Dajosi podívej na spínač engine stop na schema jak to blokové, kde je to nejlépe vidět, tak i to dílčí kde máš i 15A pojistku což ovšem neznamená, že tam 15A teče.Pro neznalé je to docela slušnej proud na součástky typu přepínač. Asi tam něco poteče.Ale jelikož si nikdo z nás nestěžuje tak je asi dobře dimensován. A tím bych to asi uzavřel. Na p.....nách stojí svět
P.S. A přes spínačku teče opravdu všechno včetně starteru je to ten spínač s označením IG SWITCH
Mrňo, 15A pojistka je celkem běžná a rozhodně nepatří mezi nějaké zátěžové (např. jen do vyhřívaných heftů teče v poho 6A). Přes spínačku určitě neteče všechno, jak jsem psal dříve, obzvlášť to platí právě pro startér. Ten je pořádný žrout proudu (klidně i 100A - záleží na velikosti motoru - mechanickém odporu, stavu ložisek startéru atd.). Pro potvrzení přikládám i el. schémata.
Okruh startéru je vždy dvojí: 1) ovládací (nízkoproudový) a 2) výkonový (vysokoproudový). Nízkoproudový je od spínače startéru k relé startéru ev. spínací cívce. Vysokoproudovým okruhem je pak silným vodičem přivedený proud přímo z baterky k výkonovému spínači startéru (relé-cívka), tento po sepnutí pustí proud dále do motoru startéru.