Vypnutí motoru

Technické dotazy, rady a pod
zajda
Příspěvky: 1822
Registrován: 21 črc 2009 06:29
Jméno: Zajda
Příjmení: Michal
Pohlaví: Muž
Motocykl 1: GSX1400
Bydliště: Brno

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od zajda »

:D tak teď jsem se od srdce zasmál ale vážně. Myslím tomu jak jsi to napsal. :yes
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Dajos »

Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
..co už včil
palus
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 572
Registrován: 02 dub 2009 18:22
Jméno: Pavel
Příjmení: Plíšek
Pohlaví: Muž
Skype: palus.1@seznam.cz
Telefon: +420737668005
Motocykl 1: GSX 1400 2002
Motocykl 2: Skůtr Kymco Vitality 50
Bydliště: Havířov

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od palus »

No vida jak nás Mrna krásně zaměstnává .
Já tedy nechávám po zastavení zařazenou jedničku,vyklopím boční stojánek,motor zhasíná a tím mám zajištěno že mi motorka nehňápne na zem ,páč později ji bych to stejně udělal ale stím rozdílem že když svítí kontrolky je větší přehled o zařazené rychlosti že .Opřu bajk,vypínám klíček,vytahuji a odcházím.Tak to by tak asi k tomuto tématu bylo z mé strany vše přátelé.Doufám že můj postup kterak vypnout motorku bude pro vás inspirativní. :muscle
Uživatelský avatar
Ufi
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 451
Registrován: 02 dub 2009 13:54
Jméno: Petr
Příjmení: Straka
Pohlaví: Muž
Skype: ufi2308@seznam.cz
Motocykl 1: GSX 1400 (04) modrobílá
Motocykl 2: HD 1200 Fateful ( viz. můj skype )
Motocykl 3: HD Ultra elektra glide
Motocykl 4: Jawa 350 california
Motocykl 5: Pionýr Jawa 21
Bydliště: Staré Město ( UH )
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Ufi »

Už jsem se lekl, že 7 let vypínám motorku špatně a to přepinačem :O . Já pro jistotu, těsně před zastavením se snažím vyřadit, aby byl neutrál, sice ne pokaždé to zvládnu, takže vyřazuju i při zastavení. Musím mít prostě jistotu, že než vypnu přepínačem motor svítí kontrolka neutrálu. Mám naučeno z auta co nejkratší dobu držet spojku. Až vidím, že neutrál svítí vypínám motor :) . Vono takové škubnutí na jedničku před vypnutím motoru není nic příjemného :doh .
Nikdy nezjistíš co dokážeš, když to nezkusíš.
Uživatelský avatar
mrna
Příspěvky: 57
Registrován: 02 dub 2009 21:16
Jméno: Marek
Příjmení: Hopjan
Pohlaví: Muž
Skype: mrnamh
Motocykl 1: Simson skútr
Motocykl 2: Honda XRV 650 Africa Twin
Motocykl 3: Suzuki GSX 1400
Bydliště: Štěpánov-Březce

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od mrna »

Dajos píše:Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
Tak se Dajosi podívej na spínač engine stop na schema jak to blokové, kde je to nejlépe vidět, tak i to dílčí kde máš i 15A pojistku což ovšem neznamená, že tam 15A teče.Pro neznalé je to docela slušnej proud na součástky typu přepínač. Asi tam něco poteče.Ale jelikož si nikdo z nás nestěžuje tak je asi dobře dimensován. A tím bych to asi uzavřel. Na p.....nách stojí svět :moon
P.S. A přes spínačku teče opravdu všechno včetně starteru je to ten spínač s označením IG SWITCH
Gsx 1400 über alles
zajda
Příspěvky: 1822
Registrován: 21 črc 2009 06:29
Jméno: Zajda
Příjmení: Michal
Pohlaví: Muž
Motocykl 1: GSX1400
Bydliště: Brno

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od zajda »

No ještě že tomuto tématu nerozumín a drátky jsou mě cizí. Neumím si ani skoro zapojit prodlužku :blush :think
palus
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 572
Registrován: 02 dub 2009 18:22
Jméno: Pavel
Příjmení: Plíšek
Pohlaví: Muž
Skype: palus.1@seznam.cz
Telefon: +420737668005
Motocykl 1: GSX 1400 2002
Motocykl 2: Skůtr Kymco Vitality 50
Bydliště: Havířov

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od palus »

Vidím zajdo že jsme kolegové.Asi proto podobné problémy neřešíme :hand
Uživatelský avatar
Biaggi
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 209
Registrován: 22 úno 2011 22:21
Jméno: Jiří
Příjmení: Voráč
Pohlaví: Muž
Telefon: 731564030
Motocykl 1: S GSX1400
Bydliště: Určice (u Prostějova)

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Biaggi »

:rofl Tak to se přidávám do klubu nevidomých, nevím ani jak se mi podařilo pročíst se až sem ....... :rofl
Uživatelský avatar
Dajos
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 636
Registrován: 10 dub 2009 09:40
Jméno: Dalibor
Příjmení: Plischke
Pohlaví: Muž
Telefon: +420604534994
Motocykl 1: CBR 1100XX (Stříbrný Blekouš)
Motocykl 2: jawa 50/550 pařez
Bydliště: Olomouc

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od Dajos »

mrna píše:
Dajos píše:Pokud vím, tak nikdy neteče veškerý proud přes spínací skříňku - byla by chudera krapet vytížená. Proto se montují různé relé a ovládací jednotky které prostřednictvím malých proudů (ovládací okruh) pouští proud od baterie (zpravidla přes pojistku) dále ke spotřebičům (výkonový okruh).
Tak se Dajosi podívej na spínač engine stop na schema jak to blokové, kde je to nejlépe vidět, tak i to dílčí kde máš i 15A pojistku což ovšem neznamená, že tam 15A teče.Pro neznalé je to docela slušnej proud na součástky typu přepínač. Asi tam něco poteče.Ale jelikož si nikdo z nás nestěžuje tak je asi dobře dimensován. A tím bych to asi uzavřel. Na p.....nách stojí svět :moon
P.S. A přes spínačku teče opravdu všechno včetně starteru je to ten spínač s označením IG SWITCH
Mrňo, 15A pojistka je celkem běžná a rozhodně nepatří mezi nějaké zátěžové (např. jen do vyhřívaných heftů teče v poho 6A). Přes spínačku určitě neteče všechno, jak jsem psal dříve, obzvlášť to platí právě pro startér. Ten je pořádný žrout proudu (klidně i 100A - záleží na velikosti motoru - mechanickém odporu, stavu ložisek startéru atd.). Pro potvrzení přikládám i el. schémata.
Okruh startéru je vždy dvojí: 1) ovládací (nízkoproudový) a 2) výkonový (vysokoproudový). Nízkoproudový je od spínače startéru k relé startéru ev. spínací cívce. Vysokoproudovým okruhem je pak silným vodičem přivedený proud přímo z baterky k výkonovému spínači startéru (relé-cívka), tento po sepnutí pustí proud dále do motoru startéru.
Přílohy
startér 3.JPG
okruh startéru 2.JPG
okruh startétu.JPG
..co už včil
zajda
Příspěvky: 1822
Registrován: 21 črc 2009 06:29
Jméno: Zajda
Příjmení: Michal
Pohlaví: Muž
Motocykl 1: GSX1400
Bydliště: Brno

Re: Vypnutí motoru

Příspěvek od zajda »

palus píše:Vidím zajdo že jsme kolegové.Asi proto podobné problémy neřešíme :hand
Jura píše::rofl Tak to se přidávám do klubu nevidomých, nevím ani jak se mi podařilo pročíst se až sem ....... :rofl
Tak tak :D :yes :yes :yes :yes :yes
Odpovědět